نوشته شده توسط : sibesalamati

مسمومیت ناشی از مصرف الکل گرداوری شد

مسمومیت ناشی از مصرف الکل

 

برخی از افراد وجود دارند که شروع روز خود را با مصرف الکل یکی می دانند. آنها در طول روز بارها به مصرف این نوشیدنی روی می آورند و در بسیاری از موارد دچار مشکلاتی از نظر سلامتی بدن خواهند شد. در صورتی که در مصرف الکل تعادلی را برقرار نکنید ، قطعا با علائمی از مسمومیت ناشی از الکل نیز روبه رو خواهید شد. هرچه مصرف شما بیشتر شود این الکل در جای جای بدن شما نیز قرار خواهد گرفت و در نهایت می تواند به کبد و مغز و قلب شما آسیب برساند و حتی تا مرگ نیز پیش برود.

مسمومیت الکل بدین معنا نیست که شما دائما یک لیوان از نوشیدنی را در اختیار داشته باشید بلکه اگر هر چند ساعت یکبار به جای مصرف آب نیز از این نوشیدنی استفاده کنید با همان علائم همراه خواهید شد. الکل له تنهایی می تواند میزان زیادی از آب بدن را از طریق ادرار کردن از بدن شما خارج کند. بر این اساس در صورتی که شرایط گرم آب و هوایی نیز فراهم باشد این از دست رفتن آب از بیرون و درون بدن بیشتر خواهد شد و شما با افت شدیدی آن مواجه خواهید شد.

متأسفانه مسمومیت الکلی شاید به ظاهر یکی از خنده دار ترین مسمومیت ها باشد اما در باطن این گونه نیست . در حقیقت زمانی که شما مصرف الکل خود را بسیار افزایش دهید ، بدن شماتقاضای بیشتری دارد ، این الکل می تواند شما را نسبت به خود وابسته کند. برخی از مواقع به دلیل مشکلات روحی دوزهای بالایی از آن را مصرف خواهید کرد که در نهایت به اوردوز دچار شده و الکل بر بدن شما پیروز خواهد شد.

افرادی که دچار مسمومیت الکلی هستند معمولا علائمی را  از خود نشان می دهند. تشنج های پی در پی ، استفراغ ها و سردردهای بسیار شدید ، بی حالی ، کاهش دمای بدن ، تغییر در اندازه ی نبض و تنفس ، تغییر در رنگ پوست صورت و بدن ، از هوش رفتن و عدم پاسخگویی به سؤالات شما می تواند به عنوان یکی از مهم ترین علائم مربوط به این مسمومیت به شمار رود. سریعا فرد را به پهلو بخوابانید و یک پای او را بالاتر به سمت شکم قرار دهید. سپس سریعا با اورژانس تماس برقرار کنید.

 

بیشتر بخوانید: مسمومیت غذایی



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

مسمومیت های دارویی و پیشگیری از آنها و مسمومیت دارویی گرداوری شد

مسمومیت های دارویی و پیشگیری از آنها

 

معمولا در شرایطی خاص بدن ما با واکنش های مختلفی همراه می شود تا بتواند تغییرات به وجود آمده در بدن را به نوعی پس بزند. ممکن است که شما دارویی را به تازگی مصرف کرده باشید و این دارو با داروی دیگر شما یا با شرایط طبیعی بدن شما سازگار نباشد و به چنین ترتیبی واکنش هایی را با خود به همراه داشته باشد. این قبیل علائم پس از مصرف یک دارو را با مسمومیت دارویی مساوی می دانند و معمولا برای رفع علائم مربوط به آن باید سریعا به مرکز درمانی مراجعه نمایید.

مسمومیت های دارویی تنها بر اثر مصرف دوز مناسب دارو به وجود نمی آید ، بلکه زمانی فرا می رسد که در بدن شما مسمومیت های دارویی بر اثر مصرف بیش از اندازه یک دارو به وجود خواهد آمد. به عنوان مثال یکی از شایع ترین مسمومیت های دارویی در ارتباط با دارویی رایج و بدون نسخه به نام استامینوفن است که برخی از افراد حساسیت شدیدی به این دارو دارند و پس از مصرف حتی یک یا دو قرص از آن به مسمومیت نیز دچار می شوند.

مسمومیت های دارویی در بیشترین گروه سنی یعنی در کودکان اتفاق می افتد. زیرا داروهای موجود در دوزهایی وجود دارند که در بدن یک بزرگسال قابل مصرف بوده و معمولا در صورت وجود شرایطی خاص مشکلاتی را به وجود می آورد. این مشکلات در بدن کودکان خواهد بود زیرا بدن آنها تحمل این دوز بالا را ندارد و به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد و با علائمی از مسمومیت های دارویی همراه خواهد بود. بنابراین داروهای مصرفی روزانه خود را از دسترس کودکان خارج نمایید.

قرص های اعصاب همچون دیازپام با درصد بالایی از اوردوز همراه هستند ، زیرا فرد مورد نظر برای راحتی از استرس های روحی و برای به خواب رفتن تعداد زیادی از آن را به یکباره استفاده می کند که در نتیجه با علائمی از اوردوز همراه خواهد بود. به همین دلیل تعداد داروهای دیازپام باید زیرنظر پزشک تجویز شود و تجویز این دارو در تعداد زیاد بسیار خطرناک است.

برخی از مسمومیت های دارویی به گروه سنی بالاتر یعنی افراد کهنسال مرتبط است. پزشک برای آنها دوزی از دارو را تجویز می کند ، اما آنها ممکن است که از دوز تجویز شده بر اثر فراموشی تعداد بیشتری را مصرف نمایند و در نهایت با علائمی از مسمومیت های دارویی نیز مواجه شوند. یکی از اولین اقدامات درمانی پس از استفراغ های اجباری که می توان در منزل نیز انجام داد ، مراجعه به بیمارستان برای شست و شو دادن معده می باشد. با این کار هر دوز از دارو که در داخل معده در حال جذب باشد از معده خارج خواهد شد و فرد به سلامت عمومی باز خواهد گشت.

 

بیشتر بخوانید: مسمومیت غذایی



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()