نوشته شده توسط : sibesalamati

جدیدترین روش های درمانی ملاسما گرداوری شد

جدیدترین روش های درمانی ملاسما

 

لک های قابل مشاهده در دوران بارداری به لک های ملاسما معروف هستند. خانم های بسیاری در دوران بارداری خود یا در زمان مصرف قرص های ضد حاملگی و تغییرات شدید هورمونی با این لک ها آشنا شده اند و همواره اهمیت نبود آن را در زندگی خود احساس کرده اند. برخی از خانم ها از انواع روش های خانگی بهره می برند اما در نهایت به پزشک متخصص پوست مراجعه نموده و از درمان هایی که یک متخصص برای آنها در نظر می گیرد بهره می برند. حتی با این وجود در برخی از موارد باز هم پاسخ مناسبی به درمان مشاهده نمی شود که در این موارد صبر و بردباری نیاز است.

معمولا درمان های مربوط به پوست و مو در زمره ی درمان هایی قرار دارد که نیازمند توجه و رسیدگی و همچنین صرف زمان و هزینه ی زیادی هستند. در رابطه با ملاسما نیز همین قضیه حاکم است. برای آنکه بتوانید این لک های قهوه ای رنگ را از روی پوست صورت خود از بین ببرید باید از انواع روش ها استفاده نمایید زیرا ممکن است که لک ها به یک نوع درمان پاسخ ندهند و حتی نیاز به طول دوره درمان داشته باشند.

خط اول درمان در خصوص ملاسما که یکی از بی خطرترین درمان ها حتی در طی دوران بارداری نیز به شمار می رود درمان با استفاده از هیدروکوئینون خواهد بود. این دارو را به صورت موضعی استفاده نمایید. در استفاده از آن اعتدال را رعایت کنید و تا حد امکان با پزشک داروساز نیز مشورت داشته باشید. در صورتی که پاسخ به این دارو منفی باشد پزشک داروی دیگری را که ترکیبی از سه ماده می باشد و با داروهای هیدروکوئینون، ترتینوئین و کورتیکواستروئید است را برای شما در نظر می گیرد. این دارو با تأثیرگذاری بیشتری همراه است.

پزشک پس از یک دوره ی خاص نتایج را مورد بررسی قرار می دهد. برخی از خانم ها که لک های ملاسما از نوع قوی تری را دارا می باشند معمولا به این درمان پاسخ مناسبی نمی دهند. پزشک باید مراحل بعدی را برای آنها در نظر بگیرد. معمولا این درمان ها پس از زایمان انجام خواهد شد و در طی دوران بارداری به دلیل خطرات مختلف صورت نمی پذیرد. عمل ها عبارتند از : استفاده از مواد شیمیایی و لایه بردار ، میکرودرم ابریژن و درم ابریژن و در نهایت لیزردرمانی.

 

بیشتر بخوانید: لک های ملاسما



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

علائم ملاسما در خانم های باردار گرداوری شد

علائم ملاسما در خانم های باردار

 

ملاسما یا ماسک حاملگی نه تنها در خانم های باردار بلکه در افراد عادی هم اتفاق می افتد. از آنجایی که این لکه های مهم اغلب در نواحی صورت دیده می شوند بنابراین نقش تأثیرگذاری در زیبایی هر فرد ایفا می کنند. علاوه بر آن نه تنها خانم ها بلکه آقایان هم به این بیماری مبتلا می شوند اما کثرت بیماری در خانم ها بخصوص در دوران بارداری بیشتر است. ملاسما با علائم مهمی همراه است که خبر از یک اتفاق مهم در صورت شما می دهد به این علائم توجه نمایید تا در صورت مشاهده هرچه سریع تر برای درمان آن اقدام نمایید.

لکه های شیری رنگی در صورت شما در حال پدیدار شدن هستند. بهتر است صبح ها بعد از خواب و شست و شوی صورت به تمامی قسمت های آن توجه نمایید. این لکه های شیری رنگ معمولا در نقاطی برجسته از پوست صورت یعنی در پیشانی ، در قسمت بالایی بینی ، روی گونه و حتی در برخی از خانم ها هم روی چانه مشاهده می شوند. لکه هایی که در ابتدا کمرنگ هستند اما رفته رفته در صورت عدم درمان به سمت پررنگ سدن پیش می روند. تا زمانی که این لکه ها در حالت کمرنگ هستند شما می توانید کاری انجام دهید در غیر این صورت دیگر زمان از دست خواهد رفت و شما هیچ راهی برای بازگشت ندارید.

ملاسما یا لک در دوران بارداری با هیچ عارضه ی خاصی همانند خارش ، سوزش ، تحریک ، تورم یا دیگر علائم همراه نیست تنها به دلیل تغییر رنگ در رنگ اصلی صورت شما قابل مشاهده می باشد. درخشندگی و زیبایی پوست صورت برای خانم ها بسیار مهم است به همین دلیل از هر راهی وارد می شوند تا این لکه ها را از بین ببرند. البته امروزه روش های بسیار متنوعی برای درمان وجود دارد ، اما بهترین و کم هزینه ترین راه برای درمان پیشگیری و کنترل این لکه ها در همان دوران بارداری می باشد. به دلیل بی خطر بودن و بدون علامت بودن باید بیشتر مراقب باشید و با بروز اولین نشانه ها در پی درمان آن قرار گیرید.

خانم های بارداری که معمولا پوست های تیره تری دارند باید بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند. معمولا پوست های تیره با رنگدانه های متفاوت از پوست روشن همراه هستند و شرایط را برای شکل گیری این نوع لکه ها پدید می آورند. همچنین خانم هایی که در فامیل درجه ی یک خود سابقه ی بروز چنین علائمی را دارند باید بیشتر دقت کنند زیرا احتمال بروز این لکه ها در آنها بیشتر خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: لک های ملاسما



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()