نوشته شده توسط : sibesalamati

عوامل مؤثر در پیشگیری از لک های ملاسما گرداوری شد

عوامل مؤثر در پیشگیری از لک های ملاسما

 

لک های موجود بر روی پوست صورت لک هایی با انواع و در شکل های گوناگونی هستند که هریک از آنها خصوصیات خاص خود را دارد و از نظر منشاء و روش های درمانی با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. در این مطلب قصد داریم تا به صورت اختصاصی به نوع خاصی از لک ها اشاره نماییم که در دوره ی خاصی از زندگی برای خانم ها به وجود می آید ، این لک ها به عنوان ملاسما یا ماسک حاملگی شناخته شده است و برخی از خانم ها حتی پس از طی دوران بارداری و زایمان خود نیز به این لک ها مبتلا هستند.

لک هایی که از نوع ملاسما می باشند در زمره ی لک هایی طبقه بندی می شوند که معمولا با وجود تغییرات در میزان هورمون ها در دوره ای خاص همانند بارداری پدید می آید و باید هرچه سریع تر از پیشرفت آن جلوگیری شود. معمولا خانم هایی که از ابتدایی دوران بارداری با مشورت پزشک زنان به این دوره راه پیدا می کنند به نسبت کمتری به ماسک حاملگی یا ملاسما دچار می شوند زیرا پزشک زنان از راه های جلوگیری از پیشرفت این حالت باخبر هستند.

اما در مقابل افرادی هم وجود دارند که معمولا نسبت به این لک ها بی توجهی نشان می دهند و هیچ نوع روشی را برای جلوگیری از پیشرفت آن به کار نمی بندند. در برخی از خانم ها که از قرص های ضد بارداری مصرف می کنند نیاز است تا قرص ها کنار گذاشته شود یا در دوز تنظیم شده ای مصرف شود ، در این صورت از شدت رنگ های تیره در این لک ها کاسته می شود. اما اگر این خانم ها با بی توجهی به مصرف ادامه دهند ، ممکن است که لک های ناشی از ملاسما تا پایان عمر بر روی صورت آنها باقی بماند. حسرت داشتن پوستی تمیز و درخشان دیگر فایده ای نخواهد داشت.

یکی از موارد به شدت مهم در جلوگیری از تشدید ملاسما در خانم ها توجه به آفتاب است. بهتر است تا در زمان های خاصی از روز همانند ساعت هایی که خورشید تقریبا در میانه ی آسمان قرار دارد یعنی ساعت ده صبح تا دو عصر از رفتن به بیرون خودداری نمایید ، یا حداقل از کرم های ضد آفتاب نیز استفاده نمایید. استفاده از این کرم ها به عنوان لایه ای محافظتی از بیشتر شدن آسیب و تیرگی بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

 

ملاسما خانم های باردار

ملاسما یا لک در دوران بارداری با هیچ عارضه ی خاصی همانند خارش ، سوزش ، تحریک ، تورم یا دیگر علائم همراه نیست تنها به دلیل تغییر رنگ در رنگ اصلی صورت شما قابل مشاهده می باشد.

بیشتر بخوانید : ملاسما خانم های باردار

 

روش های درمانی ملاسما

معمولا درمان های مربوط به پوست و مو در زمره ی درمان هایی قرار دارد که نیازمند توجه و رسیدگی و همچنین صرف زمان و هزینه ی زیادی هستند. در رابطه با ملاسما نیز همین قضیه حاکم است.

بیشتر بخوانید : روش های درمانی ملاسما

 

درمان ملاسما حاملگی

ملاسما از روی صورت شما پاک خواهد شد به شرطی که از روش های موجود نیز بهره مند شوید. برخی از روش های خانگی برای درمان ملاسما وجود دارد.

بیشتر بخوانید : درمان ملاسما حاملگی



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

آشنایی با خواص بی نظیر انجیر سیاه گرداوری شد

آشنایی با خواص بی نظیر انجیر سیاه

 

انجیر معمولا در فصل خاصی از سال قابل دسترسی خواهد بود و شما می توانید در این فاصله ی زمانی از انجیرهای تازه نیز میل نمایید. در سایر فصول انجیرهای خشکی در بازار موجود می باشد که استفاده از آنها هم بی تأثیر نبوده و از خواص بسیار خوبی برخوردار می باشند. سعی کنید تا انجیر سیاه را به صورت تازه چیده شده استفاده نمایید ، زیرا بیشترین خواص موجود در آن زمانی است که به صورت تازه مصرف می شود.

انجیر سیاه در اکثر نواحی کشور ما شرایط رشد را دارد بنابراین گیاهی خاص برای نواحی خاصی از کشور نیست و در همه جا دسترسی به آن وجود دارد. یکی از خواص بسیار مهم انجیر سیاه وجود مواد ضد سرطان زا در داخل آن می باشد. البته توجه داشته باشید که انجیر شما نباید به صورت کال چیده شود و باید کمی صبر داشته باشید تا با نور خورشید این مواد انتقال یابد و در این زمان می توانید به چیدن بپردازید.

انجیر سیاه تازه در داخل خود موادی دارد که این موارد تحت عنوان مواد ضد التهابی یاد می شود. در حقیقت هر نوع التهاب در بدن از جمله التهاب در پوست صورت ، سیستم گوارشی و . . . که به دلایل مختلف از جمله آلرژی رخ دهد با استفاده از انجیر قابل برطرف شدن خواهد بود. به چنین ترتیبی پوست هایی شاداب و زیبا خواهید داشت .

با مصرف انجیر با خاصیت ملین بودن آن آشنا خواهید شد. بسیاری از افرادی که به دلایل مختلف به یبوست های مزمن مبتلا هستند مصرف انجیر به صورت تازه یا خشک به آنها توصیه می شود. زیرا فیبر زیادی در انجیر نهفته است که این فیبر می تواند حرکات روده را تحریک نماید و در نتیجه مدفوع را به سمت خروجی هدایت نماید. علاوه بر آن این فیبر می تواند به سیر شدن و ماندگاری این سیری در بدن شما نیز کمک کند و استفاده از میان وعده های متنوع را در شما کاهش دهد. نتیجه ای که از این عمل حاصل می شود چیزی جز لاغری نخواهد بود.

از دیگر تأثیرات فوق العاده خوب بر اثر مصرف انجیر سیاه کاهش میزان فشار خون می باشد. فشار خون عاملی مهم برای آسیب به کلیه ها می باشد و بخصوص در سنین بالا بسیار خطرناک خواهد بود و حتی می تواند مرگ زودرس را نیز با خود به همراه داشته باشد. زمانی که در بدن شما تعادل میان سدیم و پتاسیم در حد اعتدال برقرار باشد فشار خون هم در حد نرمال قرار خواهد داشت ، اما زمانی که شما از نمک اضافی در غذا استفاده می کنید نیاز است تا این افزایش سدیم با افزایش پتاسیم در بدن جبران شود ، برای افزایش پتاسیم در بدن خود از انجیر سیاه کمک بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1396 | نظرات ()