نوشته شده توسط : sibesalamati

چگونه سکسکه کودک تازه به دنیا آمده خود را متوقف کنیم؟

 

سکسکه در کودکان به خاطر انقباض دیافراگم و بسته شدن سریع تارهای صوتی ایجاد می شود. بسته شدن سریع تارهای صوتی باعث ایجاد صدای سکسکه در افراد می شود. از آنجایی که سکسکه می تواند بزرگسالان را اذیت کند بیشتر افراد فکر می کنند که چنین شرایطی می تواند برای نوزادان نیز آزاردهنده باشد. با اینحال نوزادان معمولا تحت تاثیر چنین شرایطی قرار نمی گیرند. واقعیت این است که کودکان می توانند بدون هیچ ناراحتی حتی در زمان سکسکه نیز به خواب بروند. اما اگر می خواهید از شر سکسکه نوزاد خود خلاص شوید می توانید از نکات و ترفندهای زیر کمک بگیرید:

– کاری کنید کودکتان آروغ بزند.

– به او پستانک بدهید

– اجازه دهید سکسکه خود به خود بهبود پیدا کند

– گریپ واتر( گریپ میکچر) به او بدهید.

کاری کنید کودکتان آروغ بزند:

متوقف کردن شیردادن به نوزاد و کمک به او برای آروغ زدن می تواند در بهبود شرایطی همچون سکسکه کمک کننده باشد زیرا اروغ زدن می تواند به نوزاد کمک کند از شر گازهای اضافی که ممکن است به سکسکه منجر شده خلاص شود. آروغ زدن باعث می شود کودک در موقعیت سر به سمت بالا قرار گیرد. متخصصان توصیه می کنند کودکانی که از طریق بطری شیر تغذیه می شود بعد از هر 2 الی 3 اونس تغذیه با شیر، اروغ بزنند. اگر کودک از شیر مادر تغذیه می کند باید بعد از عوض کردن پستان، اروغ بزند.

  • زمانی که کودک سکسکه دارد به آرامی به پشت او بزنید. سعی کنید اینکار را با فشار زیادی انجام ندهید.

از پستانک استفاده نمایید:

سکسکه در نوزادان همیشه بعد از تغذیه با شیر آغاز نمی شود. زمانی که این شرایط خود به خود آغاز می شود، سعی کنید از پستانک برای بهبود این وضعیت استفاده نمایید زیرا دیافراگم را شل می کند و می تواند به متوقف شدن سکسکه کمک نماید.

اجازه دهید سکسکه خود به خود بهبود پیدا کند:

در بیشتر موارد، سکسکه خود به خود بهبود پیدا می کند. اگر این شرایط نوزاد شما را اذیت نمی کند بهتر است او را به حال خود رها کنید. اگر شما با سکسکه نوزاد تداخلی نداشته باشید این شرایط خود به خود بهبود می یابد. در موارد نادر، سکسکه طولانی مدت می تواند نشانه یک مشکل پزشکی حاد باشد.

گریپ واتر را امتحان کنید:

اگر کودک شما ناراحت است و این ناراحتی به خاطر سکسکه رخ داده است می توانید از گریپ واتر استفاده نمایید. گریپ واتر ترکیبی از گیاهان و آب است که می تواند به ناراحتی های روده ای در نوزادان کمک کند. نوع گیاهانی که در گریپ واتر مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است متغیر باشد. در برخی از موارد این شربت در برگیرنده زنجبیل، رازیانه، بابونه و دارچین است. اگرچه گریپ واتر کمکی به سکسکه نمی کند اما محصول بسیار کم خطری است و می تواند ناراحتی های روده را برطرف نماید. با این وجود قبل از دادن چنین محصولی به نوزاد بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت شود.

  • فهرست مواد تشکیل دهنده گریپ واتر را بررسی کنید.

 

پیشگیری از سکسکه

پیشگیری از سکسکه

روش هایی برای پیشگیری از بروز سکسکه وجود دارد. با اینحال پیشگیری کامل از چنین شرایطی در نوزادان کمی دشوار است زیرا علت آن همیشه مشخص نیست. سعی کنید روز های زیر را برای پیشگیری از سکسکه مرور نمایید:

  • مطمئن شوید کودک شما زمانی که در حال تغذیه است، آرام است. این موضوع بدین معنی نیست که منتظر گرسنه شدن کودک خود بمانید.
  • بعد از تغذیه، کودک را وارد فعالیت های سنگین همچون بالا و پایین پریدن نکنید. اینکار برای کودک مضر است
  • کودک خود را برای 20 الی 30 دقیقه پس از شیر دادن در موقعیت سر به سمت بالا نگه دارید.

 

چه زمانی سکسکه باعث نگرانی می شود؟

چه زمانی سکسکه باعث نگرانی می شود؟

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم سکسکه شرایط نرمالی برای بیشتر نوزادان زیر 12 ماه است. این موضوع حتی زمانی که کودک در رحم است هم می تواند رخ دهد. با اینحال اگر کودک شما بیش از حد سکسکه می کند و در عین حال ناراحت است، می توانید با یک پزشک مشورت نمایید. چنین شرایطی ممکن است نشانه یک بیماری دیگر باشد. همچنین اگر سکسکه با خواب یا تغذیه کودک اختلال دارد نیز بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. باید توجه داشته باشید که نمی توان از هر روش درمانی برای بهبود سکسکه نوزادان استفاده کرد. استفاده از برخی از روش ها ممکن است برای نوزاد مضر باشد و به سلامتی اش اسیب برساند.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

چگونه ورم لوزه را به کمک درمان های خانگی بهبود ببخشیم

 

ورم لوزه، التهاب لوزه هاست که غده های لنفاوی موجود در دو سمت گلو هستند.ورم لوزه بیشتر در کودکان دیده می شود اما بزرگسالان هم ممکن است با این موضوع دست و پنجه نرم نمایند. این بیماری در نتیجه عفونت ویروسی یا در برخی از موارد عفونت باکتریایی رخ می دهد. شدت ورم لوزه از فردی به فرد دیگر متغیر خواهد بود و ممکن است خفیف، متوسط یا شدید باشد. برخی از نشانه های رایج ورم لوزه در برگیرنده گلودرد، تب، متورم شدن غده ها در لوزه ها، اشکال در بلع، آبریزش بینی، سردرد، بوی بد دهان، سرفه کردن و عطسه کردن است. ورم لوزه که به عنوان بیماری بسیار مسری در نظر گرفته می شود می تواند به راحتی از فردی به فرد دیگر توسعه یابد. باکتری ها یا ویروس ها از طریق قطره های موجود در هوا که به خاطر سرفه یا عطسه وارد آن شده است ممکن است به سایر افراد نیز منتقل شوند. به همین خاطر است که چنین شرایطی باید به سرعت درمان شود. روش های درمانی زیادی برای ورم لوزه وجود دارد. با اینحال می توان چنین شرایطی را به کمک درمان های خانگی نیز بهبود بخشید. استفاده از این درمان های خانگی به مدیریت نشانه ها و مبارزه با عفونت کمک می کند.

در ادامه چند مورد از درمان های خانگی ورم لوزه را با هم مرور می کنیم.

 

آب نمک

بهترین و رایج ترین درمان خانگی برای ورم لوزه استفاده از آب نمک است. آب گرم اثر تسکین بخشی دارد و نمک می تواند به کشتن باکتری ها یا ویروس ها کمک کند. علاوه بر این، نمک به کاهش التهاب و تسکین سریع کمک می نماید.

– یک قاشق چایخوری نمک را با یک پیمانه آب گرم ترکیب کنید.

– آن را غرغره نمایید. سعی کنید آب نمک را نبلعید.

– اینکار را روزی چند بار تکرار کنید.

 

لیمو

همانطور که می دانید لیمو ضد ویروس و آنتی باکتریال است و می تواند خاصیت ضد التهابی داشته باشد. همین امر باعث می شود استفاده از لیمو جلوی عفونت و التهاب را بگیرد. علاوه بر این، ویتامین C موجود در آن مقاومت بدن به عفونت ها را افزایش می دهد.

– یک لیوان آب ولرم بردارید و کمی آب لیموی تازه، یک پینچ نمک و یک قاشق چایخوری عسل بدان اضافه کنید و بنوشید

– شما می توانید کمی نمک و فلفل بر روی برش های لیمو بپاشید و سپس برش لیمو را بمکید. اینکار به خاطر شدن بلغم کمک می کند.

 

ریحان

ریحان
ریحان یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای درمان ورم لوزه است زیرا خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی دارد. علاوه بر این، خاصیت درمان کنندگی و تسکین بخشی آن می تواند به کاهش تورم و درد کمک کند و فرایند درمان را سرعت ببخشد.

– 10 الی 12 برگ ریحان را به یک و یک و نیم پیمانه آب اضافه کنید.

– آن را به مدت 10 دقیقه بجوشانید.

– آن را صاف کنید و کمی لیمو بدان اضافه نمایید

– محلول به دست آمده را سه بار در روز و برای دو الی سه روز بنوشید.

 

زردچوبه

زردچوبه به خاطر خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی قوی خود می تواند با ورم لوزه مبارزه کند و نشانه های تحریک کننده را تسکین ببخشد.

– یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. آن را روزی چند بار غرغره نمایید. اینکار را قبل از رفتن به رختخواب نیز تکرار نمایید. همین امر موجب می شود از شر التهاب و درد خلاص شوید.

– شما می توانید یک قاشق چایخوری از پودر زردچوبه و کمی فلفل سیاه را به یک لیوان شیر اضافه کنید. آن را بنوشید تا فرایند درمان تسریع شود.

 

دارچین

دارچین را هم می توان برای درمان ورم لوزه مورد استفاده قرار داد. این ماده خاصیت ضد میکروبی قوی دارد و مانع از رشد باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های موجود در لوزه می شود و التهاب و تورم و درد را کمتر می نماید.

– یک قاشق چایخوری پودر دارچین را به یک لیوان آب داغ اضافه نمایید

– دو قاشق چایخوری عسل بدان اضافه کنید

– آن را در حال گرم بنوشید

 

نعناع

نعناع می تواند خاصیت ضد میکروبی داشته باشد و باکتری ها و ویروس هایی که باعث ایجاد ورم لوزه می شود را از بین ببرد. منتول موجود در نعناع می تواند غشای مخاطی تحریک شده را تسکین ببخشد و بیشتر نشانه های موجود را درمان نماید.

– یک لیوان آب را با کمی برگ نعناع بجوشانید. اجازه دهید آب بجوشد و به نصف کاهش پیدا کنید. ترکیب را صاف کنید و یک قاشق چایخوری عسل بدان اضافه نمایید. محلول را در حالیکه گرم است بنوشید. این ترکیب را دو الی سه بار در روز بنوشید

– می توانید از دهانشویه با طعم نعناع برای غرغره دهان استفاده نمایید.

 

شنبلیله

شنبلیله
شنبلیله خاصیت آنتی باکتریایی دارد و می تواند درمان عالی برای ورم لوزه باشد و باکتری های ایجاد کننده این بیماری را از بین ببرد. علاوه بر این، خاصیت ضد التهابی شنبلیله می تواند تسکین سریعی برای درد و تورم باشد.

– برای این درمان خانگی می توانید دو قاشق غذاخوری از دانه شنبلیله را به دو الی سه پیمانه آب اضافه کنید

– اجازه دهید 30 دقیقه بجوشد

– ترکیب را صاف کنید و خنک نمایید

– به مدت 30 ثانیه با آن غرغره کنید و سپس از دهان خود بیرون بریزید

– اینکار را روزانه تکرار کنید.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردين 1397 | نظرات ()