نوشته شده توسط : sibesalamati

عناب خشک چه خواص و مزایای دارد؟

 

عناب برای بیش از 4000 سال است که در کشورهای مختلف جهان کشت می شود. این میوه خشک شده در طب سنتی به خاطر خواص پزشکی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ارزش تغذیه ای عناب

همانطور که می دانید عناب سرشار از کربوهیدرات است و عناب خشک شده در برگیرنده طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. کالری موجود در 100 گرم ار عناب خشک شده حدود 350 است. این ماده 84 گرم کربوهیدرات، 7.3 گرم پروتئین، 4 گرم فیبر رژیمی غذایی؛ 1.2 گرم چربی دارد. این میوه همچنین در برگیرنده 300 میلی گرم ویتامین C، 125 میلی گرم ویتامین A، 2.8 میلی گرم نیاسین، 0.2 میلی گرم ریبوفلاوین، 0.1 میلی گرم تیامین، 1050 میلی گرم پتاسیم، 168 میلی گرم فسفر، 130 میلی گرم کلسیم، 12 میلی گرم سدیم و 3.5 میلی گرم آهن است. عناب خشک شده طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها را در خود دارد.

 

خواص عناب خشک شده

خاصیت ضد سرطانی دارد:

تیمی از محققان دریافته اند که عناب خشک و عصاره آن می تواند جلوی رشد سلول های سرطانی و تکثیر آن ها را بگیرد. عصاره این ماده می تواند تکثیر سلول تومورهای سرطانی را کاهش دهد. اگرچه عصاره عناب خشک مانع از تکثیر سلول های سرطانی می شود اما اثر بسیار زیادی بر روی سلول های سرطان خون دارد. دانشمندان بر این باورند که عناب خشک می تواند خواص شد سرطانی خوبی برای مبارزه با انواع سرطان ها داشته باشد. مطالعات برای شناسایی مکانیسم این میوه همچنان ادامه دارد.

نقص شناختی را برعکس می کند:

محققان کره ای 50 گیاه پزشکی مختلف را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که مواد موجود در عناب خشک می تواند زوال شناختی را کندتر کند و حتی آن را برعکس نماید. این ماده تاثیر بسیار خوبی در محیط آزمایشگاهی داشته است. زمانی که عناب و عصاره آن به موش هایی داده شد که اختلالات شناختی داشتند، ریکاوری بسیار سریعی در این شرایط حاصل گردید.

در طب سنتی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد:

محققان گزارش کرده اند که استفاده از عناب خشک در طیف وسیعی از کاربردهای پزشکی توانسته است نتایج خوب و مثبتی در پی داشته باشد. این ماده در طب سنتی برای درمان آلرژی، اضطراب، افسردگی، اسهال، پوست خشک، خستگی، پرفشاری خون، بی خوابی، تعریق شبانه، درد، تنگی نفس و استرس به کار رفته است. با اینحال اگر شرایط خاصی دارید بهتر است قبل از گنجاندن عناب در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

عناب بخورید و از بیماری ها دوری کنید!!!

 

عناب یکی از بهترین موادی است که می تواند با خواص خاص خود از ابتلا به بسیاری بیماری ها پیشگیری به عمل آورد. عناب معمولا در جاهای رویش پیدا می کند که هوایی معتدل و همچنین مرطوب داشته باشند. از مواد معدنی موجود در عناب می توان به کلسیم ، ویتامین ها آ ، ب و ث ، آهن زیاد ، سدیم و پتاسیم و . . . اشاره نمود. با ما در این مطلب همراه باشید تا با دیگر خواص این ماده با ارزش آشنا شوید.

در قدیم میزان مصرف عناب برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها با توجه به فصل رویش آن به نسبت امروز بیشتر بود. متأسفانه امروزه مردم نقش چنین گیاهان بی ضرر و پرفایده ای را جدی تلقی نمی کنند و همواره دوست دارند تا از همان مواد شیمیایی و داروهای ساخته شده استفاده کنند. فردی که در گذشته به سرماخوردگی یا علائمی از سرفه و عطسه مبتلا بود توسط مصرف عناب به صورت کامل بهبود پیدا می کرد و دیگر نیازی به استفاده از داروها نبود.

افرادی که از نظر تنفسی دچار مشکلاتی هستند و نمی توانند به خوبی نفس بکشند ، با مصرف لعاب ناشی از جوشیدن عناب می توانند این دردها را در خود پایان ببخشند. عناب می تواند خلطهای گیر کرده را بیرون آورد و همواره سرفه های خلط دار شما را پایان ببخشد. اگر از نظر اجابت مزاج دچار مشکل هستید و نمی دانید که این مشکل خود را چگونه رفع کنید بهتر است تا برای نرم تر کردن مدفوع و رساندن آهن کافی از عناب بهره ببرید.

عناب یک گیاه پر از خاصیت های درمانی می باشد. در کنار خواص ذکر شده شما می توانید برای گرفتن آرامش واقعی  و دوری از استرس های روزمره خود به مصرف عناب روی آورید ، زیرا این ماده خون را از هر نوع سمی پاک سازی می کند و استرس را از شما دور خواهد کرد. در صورتی که زخمی بر روی دست ها و پاهای شما ایجاد می شود می توانید در زمان خود این نوع زخم ها را توسط ضماد عناب یا پودر کردن ریشه آن به صورت خشک التیام ببخشید.



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردين 1397 | نظرات ()