غذاهای فوق العاده برای کم خونی
نوشته شده توسط : sibesalamati

غذاهای فوق العاده برای کم خونی

 

کم خونی یکی از بیماری های بسیار مهم است که می تواند زمینه ساز بیماری های دیگر در بدن ما شود. بنابراین سعی کنید تا میزان خون در بدن خود را در حد اعتدال نگاه دارید و از بی توجهی به مسئله ی مهمی همچون کم خونی نیز بپرهیزید. کم خونی بیماری نیست که در حقیقت یک فرد دچار کاهش خون شود ، در واقع در چنین افراد کم خون متأسفانه مشکلاتی وجود دارد که مقدار هموگلوبین خون آنها را کاهش می دهد. در درصد زیادی از افراد دچار کم خونی استفاده از وعده های غذایی مناسب به راحتی می تواند این مشکل را از سر راه بردارد و سلامتی را به فرد باز گرداند.

یکی از نکات بسیار مهم تغذیه ای برای جذب بیشتر آهن و جلوگیری از کم خونی استفاده از مواد غذایی می باشد که می تواند میزان آهن موجود در خون شما را افزایش دهد استفاده از ویتامین ث خواهد بود. ویتامین ث همواره می تواند سرعت جذب آهن را کمی بالاتر ببرد به همین دلیل بهتر است که در زمان مصرف غذاها به این ویتامین هم توجه داشته باشید. معمولا پرتقال یکی از میوه های غنی از این ویتامین می باشد که می تواند به سلامت بدن شما کمک زیادی کند.

شوید بخورید تا همیشه سطح آهن بدن خود را در حد نرمال نگاه دارید. معمولا شوید می تواند به شما کمک کند تا آهن بیشتری را در بدن خود ذخیره کنید. علاوه بر این گیاه پرخاصیت شما می توانید از گوشت قرمز در حد اعتدال ، همچنین از جگر ، حبوباتی همانند عدس ، آلو بخارا و . . . هم بهره ببرید. هریک از این مواد می تواند به میزان زیادی بر روی جذب آهن تأثیرگذار باشند و در نتیجه کم خونی را رفع کنند.

سعی کنید تا میزان مصرف سبزیجات را افزایش دهید. معمولا سبزیجاتی که از آنها استفاده می کنید برای افزایش جذب آهن باید از نوعی باشند که برگ های تیره داشته باشند. چنین سبزیجاتی معمولا میزان آهن را افزایش می دهند. در کنار آن به استفاده از منیزیوم و منابع غنی از این ماده بپردازید. حتی استفاده از گوجه ، اسفناج و شنبلیله ی موجود در سبزی های خوراکی هم می تواند برای افزایش آهن بسیار مؤثر باشد.

انجیر خشک یا انجیر تازه هم از منابعی هستند که می توانند بر روی افزایش آهن بدن شما مؤثر باشند. شما همچنین می توانید از جودوسر هم و غلات مهم دیگر هم بهره ببرید. همه ی این غذاها می توانند سطح آهن شما و پس از آن سطح هموگلوبین بدن شما را افزایش دهند و در نهایت موجب شوند تا به راحتی به سلامت کامل برسید.





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: