​چگونه جلوی آروغ زدن را بگیریم؟
نوشته شده توسط : sibesalamati

​چگونه جلوی آروغ زدن را بگیریم؟

 

چگونه جلوی آروغ زدن را بگیریم؟

آروغ زدن دائمی می تواند نشانه ی یکی از اختلالات سیستم گوارشی باشد. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم و ببینیم چه چیزی باعث آروغ زدن بیش از حد می شود و چگونه می توان جلوی این موضوع را گرفت. آروغ زدن گاه به گاه یک موضوع طبیعی است و اصلا لازم نیست در این مورد خودتان را نگران کنید. اما به خاطر داشته باشید که آروغ زدن دائمی می تواند نشانه یک مشکل گوارشی زمینه ای باشد. در بیشتر موارد اروغ زدن به خاطر ورود هوای اضافی به سیستم گوارشی است. در چنین شرایطی، تغییرات ساده در سبک زندگی می تواند به کنترل شکم کمک کند و باعث تسکین و راحتی سیستم گوارش شود. همین امر موجب می شود مشکلاتی همچون اروغ زدن نیز برطرف گردد.

 

چه چیزی باعث آروغ زدن در افراد می شود؟

* بلعیدن هوای اضافی: خوردن یا نوشیدن بسیار سریع می تواند به بلعیدن هوای اضافی منجر شود. آروغ زدن یکی از روش های بدن برای آزاد کردن هوای اضافی محبوس در سیستم گوارش است. مکیدن شیرینی، نوشیدن از طریق نی، جویدن آدامس و سایر موارد می تواند به بلعیدن هوای اضافی منجر شود. آروغ زدن در افرادی که با سوزش سر دل یا رفلاکس اسید معده به مری رنج می برند نیز بیشتر دیده می شود. زمانی که اسید معده به سمت مری بر می گردد، شرایط ناراحت کننده ای برای فرد ایجاد می شود. آروغ زدن به آزاد شدن هوای اضافی مرتبط با بلعیدن مکرر کمک می کند.

* مشکلات گوارشی زمینه ای: آروغ زدن مکرر و دائمی می تواند نشانه مشکل گوارشی باشد که نیازمند درمان پزشکی است. برخی از نمونه های چنین شرایطی زخم معده است. سنگ کیسه صفرا و مشکلات مرتبط با کیسه صفرا نیز در برخی از شرایط می تواند چنین نشانه هایی را ایجاد کند. در موارد نادر،سرطان معده یا مری می تواند باعث اروغ زدن بیش از حد شود. اگر آروغ زدن دائمی و همراه با نشانه هایی همچون حالت تهوع، درد، مدفوع خون آلود، کاهش وزن یا تب باشد باید با پزشک مشورت شود.

 

6 نکته برای پیشگیری از اروغ زدن بیش از حد

* برای اجتناب از ورود هوای اضافی به بدن، آرام غذا بخورید.

* زمانی که چیزی را می جوید صحبت نکنید.

* از مکیدن شیرینی اجتناب کنید.

* از نی استفاده نکنید.

* سیگار کشیدن را متوقف کنید. بلعیدن دود سیگار می تواند به بلعیدن هوای اضافی منجر شود.

* استرس خود را مدیریت کنید. تنش زیاد نیز می تواند به بلعیدن هوای اضافی منجر شود.





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: