9 روش ساده برای افزایش قد
نوشته شده توسط : sibesalamati

9 روش ساده برای افزایش قد

 

قد یکی از فاکتورهای اصلی است که شخصیت کلی یک فرد را تعیین می کند. کوتاه قد بودن نشان دهنده عدم توانایی فرد نیست. با اینحال بیشتر افراد همیشه به دنبال پاسخ این پرسش هستند که آیا می توان قد را به طور طبیعی افزایش داد؟ اگر پاسخ به این سوال مثبت است چگونه می توان به چنین هدفی رسید؟ در این مقاله قصد داریم چند روش طبیعی برای افزایش قد را با هم مرور کنیم.

 

خواب کافی داشته باشید:

مطالعات نشان می دهد که بدن ما زمانی که خواب هستیم و استراحت می کنیم به رشد و بازسازی بافت های خود می پردازد. خواب کافی و مناسب برای رشد بدن ضروری است. هورمون رشد در انسان به طور طبیعی در طول خواب عمیق منتشر می شود. کودکان و نوجوانانی که در سن رشد هستند باید حداقل 11 ساعت خواب کافی داشته باشند.

 

تمرینات ورزشی مناسب و منظم برای افزایش قد ضروری است:

یکی از بهترین روش ها برای افزایش طبیعی قد، تمرینات ورزشی و فعال بودن است. تمرین ورزشی مناسب و منظم می تواند شرایط قدی را بهبود ببخشد. تمریناتی همچون شنا کردن می تواند به افزایش طبیعی قد کمک کند.

 

تمرینات یوگا را فراموش نکنید:

یوگا یک روش عالی برای افزایش طبیعی قد افراد است. این تمرین می تواند تناسب اندام را بهبود ببخشد و به فرد کمک کند با سرعت بیشتری رشد نماید. برخی از تمرینات یوگا هورمون های رشد را افزایش می دهند. تمرینات کششی و تعادل که در یوگا دیده می شود عضلات را تقویت می کند و موقعیت و وضعیت بدنی را بهبود می بخشد.

 

موقعیت و وضعیت بدنی صحیحی داشته باشید:

از همان کودکی فرد باید وضعیت بدنی مناسب و صحیحی داشته باشد. روش های ساده همچون صاف نشستن ، صاف نگه داشته شانه ها، بالا نگه داشتن چانه و سایر موارد می تواند بسیار مفید باشد.

 

رژیم غذایی متعادلی داشته باشید:

یک رژیم غذایی متعادل برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن ضروری است. از خوردن غذاهای مضر خودداری کنید. اسیدهای چرب اشباع شده، نوشیدنی های کربناته و غذاهای سرشار از شکر را مصرف نکنید. مطمئن شوید که ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را دریافت می کنید.

 

از فاکتورهایی که جلوی رشد را می گیرند اجتناب کنید:

شما می توانید مطمئن شوید که قد شما با فاکتورهای داخلی و خارجی تحت تاثیر قرار نمی گیرد. موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

* مصرف مواد مخدر یا الکل در سنین نوجوانی بسیار مضر است. مصرف این مواد می تواند جلوی رشد فرد را بگیرد.

* استروئیدها نیز ممکن است جلوی رشد استخوان ها در کودکان را بگیرند و بر روی قد او تاثیر منفی داشته باشند.

 

سیستم ایمنی قدرتمندی داشته باشید:

برخی از بیماری ها در کودکی می تواند جلوی رشد قد آن ها را بگیرد. مصرف ویتامین C و سایر موادی که برای تقویت سیستم ایمنی به کار می روند بسیار مفید خواهند بود. روش های زیادی برای تقویت سیستم ایمنی وجود دارد. شما می توانید میوه ها و سبزیجات تازه میل کنید و از مصرف غذاهای فرآوری شده خودداری نمایید.

 

از پزشک کمک بگیرید:

اگر به نیمه نوجوانی رسیده اید و قد شما همانند سایر اعضای خانواده نیست می توانید از پزشک کمک بگیرید.

 

اعتماد به نفس کافی داشته باشید:

اگر فردی بلند قد باشد اما اعتماد به نفس کافی نداشته باشد نمی تواند از این شرایط به نفع خود استفاده کند. شرکت کردن در فعالیت های اجتماعی مختلف می تواند به افزایش اعتماد به نفس کمک کند.





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: