درمان های خانگی برای موهای زیرپوستی
نوشته شده توسط : sibesalamati

درمان های خانگی برای موهای زیرپوستی

 

تا به حال برایتان پیش آمده است متوجه رشد موهای خود زیر پوست شوید؟ این ها برآمدگی یا کهیر نیستند . به این موارد موهای درون روییده یا زیرپوستی می گویند. موهای زیر پوستی نتیجه استفاده مکرر از موم، اصلاح با تیغ یا سایر روش های موجود برای اصلاح هستند. همچنین این موها ممکن است نتیجه پوست مرده ای باشند که فولیکول های مو را مسدود می سازند و مو را مجبور می کنند به سمت داخل رشد کند. در این مقاله سعی می کنیم برخی از روش های خانگی برای خلاص شدن از شر موهای زیر پوستی را با هم مرور کنیم.

 

جوش شیرین

جوش شیرین به خاطر خاصیت ضد التهابی و تسکین بخشی خود می تواند گزینه خوبی برای پیشگیری از موهای زیرپوستی باشد. این ماده جلوی خارش و قرمزی را هم می گیرد. محلول غلیظی از جوش شیرین و آب را ایجاد کنید و بر روی ناحیه مدنظر بزنید. اجازه دهید 5 الی 10 دقیقه روی محل بماند و سپس آن را بشویید.

 

جوی دو سر

مقادیر مساوی از جوی دو سر، ماست و عسل را با هم ترکیب کنید.آن را بر روی محل مدنظر بگذارید. اجازه دهید نیم ساعت بماند و سپس آن را بشویید.

 

شکر

شکر نیز همانند یک لایه بردار طبیعی عمل می کند و به از بین رفتن سلول های مرده پوست کمک می کند. همین امر باعث بیرون کشیده شدن موهای زیرپوستی می گردد. شکر را با کمی روغن زیتون فوق بکر یا روغن جوجوبا و 10 قطره روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و بر روی محل مدنظر بمالید.

 

عسل

عسل علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی پوست، به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده عمل می کند و تورم و التهاب را کاهش می دهد. لایه ای از عسل را بر روی ناحیه مدنظر بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید.

 

آسپرین

آسپرین نیز یکی از درمان های خانگی موجود برای کاهش قرمزی و التهاب ناشی از موهای زیرپوستی است. دو عدد آسپرین را در آب ترکیب کنید و خمیر نرمی از آن بسازید. کمی عسل بدان اضافه کنید و بر روی محل مدنظر بگذارید. بعد از 10 دقیقه آن را بشویید.اگر به آسپرین حساسیت پوستی دارید از این روش استفاده نکنید.

 

خیار

خیار در برگیرنده آب زیادی است و همین امر به کاهش التهاب، قرمزی و تحریک موجود کمک می کند. خیار را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید و سپس آن را برش دهید. برش های خیار را بر روی ناحیه مدنظر بگذارید.

 

آب لیمو

کمی آب لیمو را بر روی موهای زیرپوستی اعمال کنید و بگذارید خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

 

سرکه سیب

پنبه را در سرکه سیب طبیعی فرو ببرید و بر روی ناحیه مدنظر بگذارید. افرادی که پوست حساسی دارند بهتر است از این روش استفاده نکنند.

 

توت فرنگی

توت فرنگی تازه را برش دهید و با خامه ترش ترکیب نمایید. آن را بر روی محل مدنظر بگذارید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: