چگونه جلوی سفید شدن موهای خود را بگیریم؟
نوشته شده توسط : sibesalamati

چگونه جلوی سفید شدن موهای خود را بگیریم؟

 

همانطور که می دانید روش ها و درمان های خانگی طبیعی برای پیشگیری از سفید شدن زودرس موها وجود دارد. این روش ها کاملا طبیعی هستند و می توان آن ها را در منزل تهیه کرد.

 

خمیر آملا

آملا یا گوس بری هندی یکی از مواردی است که می توان به کمک آن جلوی ریزش مو و سفیدی آن را گرفت. 4 الی 5 عدد از آملای تازه را ببرید و تبدیل به خمیر کنید. این خمیر را بر روی پوست سر اعمال نمایید و اجازه دهید 15 الی 20 دقیقه بماند. حالا موهای خود را با آب بشویید.

 

روغن نارگیل و برگ های کاری

در یک ماهیتابه کوچک، یک هشتم پیمانه روغن نارگیل را با یک چهارم پیمانه برگ کاری ترکیب کنید. آن را با حرارت متوسط بپزید تا بجوشد.درب ماهیتابه را بگذارید و آن را از روی گاز بردارید و اجازه دهید خنک شود. ماده خنک شده را روی پوست سر بزنید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپو بشویید.

 

روغن بادام، آب لیمو و آب آملا

4 قاشق غذاخوری روغن بادام و یک قاشق غذاخوری آب آملا و یک قاشق چایخوری آب لیمو را در ظرف کوچکی ترکیب کنید. آن را خوب هم بزنید. حالا به کمک ترکیب به دست آمده موهای خود را ماساژ دهید و اجازه دهید 45 دقیقه بماند.موهای خود را با آب و شامپو شستشو دهید.

 

روغن کنجد و روغن ضروری دانه هویج

در یک شیشه تیره با درب محکم، 4 قاشق غذاخوری روغن کنجد و نصف قاشق چایخوری روغن ضروری دانه هویج را با هم ترکیب کنید. آن را خوب هم بزنید. سپس به کمک روغن بدست آمده موها و پوست سر را ماساژ دهید. اجازه دهید 30 دقیقه بماند. سپس با آب گرم و شامپو آن را بشویید.

 

آب لیمو و پودر آملا

4 قاشق غذاخوری از پودر آملا را با یک عدد آب لیموی تازه و دو قاشق چایخوری آب ترکیب کنید. این خمیر را کناب بگذارید و اجازه دهید یک ساعت استراحت کند. سپس آن را بر روی پوست سر اعمال نمایید. بعد از 25 دقیقه با آب بشویید.

 

سفید شدن موها

حنا و پودر دانه شنبلیله

دو قاشق چایخوری حنا، یک قاشق چایخوری پودر دانه شنبلیله ، یک قاشق چایخوری کشک، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه، دو قاشق غذاخوری آب برگ نعناع را با هم ترکیب کنید. این خمیر را روی موهای خود بمالید. کمی منتظر بمانید و سپس موهای خود را با آب و شامپوی آلوئه ورا شستشو دهید.

 

روغن بادام و دانه کنجد

در غذاساز، یک قاشق غذاخوری دانه کنجد و 4 قاشق غذاخوری روغن بادام را با هم ترکیب کنید. این روغن را برای ماساژ پوست سر به کار ببرید. سپس موهای خود را با آب ولرم یا شامپوی گیاهی شستشو دهید.

 

روغن نارگیل و آب لیمو

* ابتدا ترکیبی از آب لیمو و روغن نارگیل تهیه کنید و سپس موهای خود را با آن ماساژ دهید.

* اینکار را به طور منظم تکرار نمایید.

* این گزینه یکی از بهترین درمان های خانگی برای سفیدی موهاست.

 

کره حاصل از شیر گاو

ماساژ دادن پوست سر با این کره می تواند درمان دیگری برای درمان سفید شدن موها باشد.

 

آب لیمو و روغن بادام

یکی دیگر از روش های ساده درمان سفیدی موها، ماساژ دادن پوست سر و مو به طور منظم با ترکیب آب لیمو و روغن بادام است. درمان های دیگری برای سفیدی مو وجود دارد. ممکن است فاکتورهای دیگری در سفیدی زودرس مو دخیل باشد. به همین خاطر در صورت مفید نبودن روش های موجود توصیه می شود با یک پزشک مشورت کنید.

 

سفید شدن موها در سنین جوانی

چگونه جلوی سفید شدن موها در سنین جوانی را بگیریم؟

مراقب گرما باشید:

گرما و عرق زیاد باعث خشک شدن پوست سر می شود.در این شرایط فولیکول های مو ضعیف تر می گردد و شروع به پیر شدن می کند. به همین خاطر مو سفید یا خاکستری می شود. زمانی که زیر نور آفتاب هستید از کلاه استفاده کنید.

از غذاهای غنی از ویتامین B12 استفاده نمایید:

بهترین روش برای پیشگیری از سفید شدن موها استفاده از غذاهای غنی از ویتامین B است. این ویتامین سلامت پوست سر را حفظ می کند و مانع از سفید شدن زودرس موها می گردد. از میوه ها و سبزیجات تازه همچون پنیر، آووکادو، پرتغال و کرنبری استفاده کنید.

از محصولات موی غنی از بیوتین استفاده نمایید:

بیوتین یکی از مواد تشکیل دهنده طبیعی است که رنگ سیاه مو را حفظ می کند.سعی کنید مصرف غذاها و محصولات حاوی بیوتین مثل جوی دو سر و بادام را زیاد کنید.

از روغن کاری استفاده نمایید:

استفاده از روغن بادام و روغن زیتون برای تغذیه پوست سر ضروری است. این روغن ها مانع از اسیب به مو می شوند.

از حنا استفاده کنید:

حنا به عنوان یک رنگ طبیعی می تواند پوست سر را نیز بهبود ببخشد. برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موها هفته ای یکبار از حنا استفاده نمایید.

از استرس خود بکاهید:

استرس یکی از دشمنان اصلی پوست و موی شماست. استرس بیش از حد می تواند موهای شما را در سنین جوانی سفید کند. از تمرینات ورزشی و مدیتیشن برای بهبود شرایط استرس زا بهره بگیرید.

از رنگ های طبیعی استفاده کنید:

رنگ های شیمیایی به خاطر عوارض جانبی که دارند برای موهای شما مضرند. به جای استفاده از این رنگ ها، از رنگ های طبیعی استفاده کنید. چای یا قهوه را برای 15 دقیقه بجوشانید و اجازه دهید خنک شد. روغن طبیعی به آن اضافه کنید و موهای خود را با آن شستشو دهید.





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 11 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: