جراحی اسلیو معده چیست؟
نوشته شده توسط : sibesalamati

جراحی اسلیو معده چیست؟

 

جراحی اسلیو معده فرآیند محدودکننده ای است که به شما کمک می کند وزن خودتان را به خوبی کاهش دهید. این نوع جرحی مقدار غذایی که می خورید را با کاهش اندازه معده، محدود می کند. در جراحی اسلیو معده، جراح بخش بزرگی از شکم را بر می دارد و معده کوچک تر و جدیدتری را به اندازه تقریبی یک موز ایجاد می کند. در این شرایط مقدار غذایی که می خورید کمتر خواهد بود و حس سیری بیشتری خواهید داشت. در این مقاله سعی می کنیم برخی از نکات مرتبط با جراحی اسلیو معده را با هم مرور کنیم.

 

چه چیزی در جراحی اسلیو معده دخیل است؟

قبل از انجام این جراحی، تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت. این جراحی معمولا به کمک دوربین کوچکی که لاپاراسکوپ گفته می شود انجام می گردد. این دوربین در داخل شکم قرار می گیرد و به جراح اجازه می دهد داخل شکم را مشاهده نماید. جراح دو الی پنج برش کوچک در شکم ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و سایر ابزارهای مورد نیاز را از این دهانه عبور می دهد. بخش بزرگی از شکم برداشته می شود و باقی معده به کمک استاپل های جراحی به هم وصل می گردد. این جراحی بین 60 الی 90 دقیقه طول می کشد.

 

جراحی اسلیو معده گزینه مناسبی برای شماست؟

اگر دوست دارید از جراحی کاهش وزنی استفاده کنید که به کمک محدود کردن مقدار غذای مصرفی به این شرایط کمک می کند و با جذب مواد مغذی اختلال ایجاد نکند، می توانید از این نوع جراحی برای بهبود شرایط خود استفاده نمایید.

باید به خاطر داشته باشید که کاهش وزن معمولا نسبت به سایر جراحی ها همچون جراحی بای پس معده با سرعت کندتری دیده می شود و باید به همراه تمرینات ورزشی و برنامه غذایی مناسب باشد. زمانی که می خواهید جراحی بای پس معده را انجام دهید آن را به عنوان یک فرآیند دائمی در نظر بگیرید که بازگشتی نخواهد داشت. قبل از هر کاری با جراح خود در مورد گزینه های جراحی دیگر برای کاهش وزن مشورت کنید.

 

جراحی اسلیو معده گزینه مناسبی برای شماست؟

مزایای جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به طور قابل ملاحظه ای، مصرف کالری را کاهش می دهد. شما می توانید به طور طبیعی غذا بخورید اما باید وعده های غذایی کوچک تری را میل نمایید. در بازه زمانی کوتاه با کاهش وزن خوبی مواجه خواهید شد. در مطالعات بالینی، جراحی اسلیو معده باعث کاهش وزن 66 درصدی در بیماران شده است. با کاهش وزن حرکت کردن راحت تر خواهد بود و افراد می توانند فعالیت های روزانه خود را به خوبی انجام دهند. بخشی از معده که در برگیرنده سلول هایی با هورمون تولید کننده اشتها هستند در این جراحی برداشته می شوند و به همین خاطر اشتها بعد از جراحی کاهش پیدا می کند. کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده می تواند سایر شرایط پزشکی که فرد دارد را هم بهبود ببخشد. شرایطی همچون آسم، دیابت نوع 2، آرتروز، فشار خون بالا، آپنه انسدادی خواب،کلسترول بالا و بیماری های دیگر معده بعد از این جراحی می تواند بهبود پیدا کند.

 

خطرات مرتبط با جراحی اسلیو معده چیست؟

همانند سایر فرآیندهای جراحی کاهش وزن، خطرات احتمالی در مورد این نوع جراحی نیز وجود دارد و باید قبل از عمل با این خطرات اشنا شوید. بیشتر بیماران بعد از جراحی اسلیو معده عارضه ای نخواهند داشت با اینحال ممکن است بسته به سلامت جسمی، عوارضی هم وجود داشته باشد. برخی از خطرات و عوارض احتمالی جراحی اسلیو معده عبارت است از :

– نشت محتوای گوارشی از خط استاپلی که می تواند به عفونت شدید منجر شود

– اسیب به اندام های مجاور شکم

– گاستریت، سوزش سر دل، زخم معده

– زخم داخل معده که می تواند به انسداد در روده در آینده منجر شود.

– استفراغ بعد از خوردن غذا

 

خطرات مرتبط با جراحی اسلیو معده چیست؟

آماده شدن برای جراحی

زمانی که برای جراحی کاهش وزن آماده می شوید باید بدانید که مجبور خواهید بود تغییرات بزرگی را در رژیم غذایی و سبک زندگی خود ایجاد کنید. همیشه داروها، ویتامین ها و گیاهان دارویی که مصرف می کنید را به پزشک خود اطلاع دهید. سعی کنید در هفته ای که عمل دارید سبک زندگی سالمی را اتخاذ کنید. مطمئن شوید که نوشیدنی، سوپ و پوره به اندازه کافی آماده کرده اید و بعد از بازگشت از بیمارستان می توانید آن را میل کنید. باید بدانید که برخی از داروها بعد از جراحی باید به شکل مایع مصرف شوند.

 

بعد از جراحی اسلیو معده

بعد از دو الی سه روز پس از جراحی می توانید به منزل برگردید. باید مایعات سبکی بعد از جراحی بنوشید و برای یک بازه زمانی، رژیم غذایی سبکی انتخاب کنید. وعده های غذایی شما باید کوچک تر از وعده های قبلی باشد تا فشاری به معده وارد نشود. معده بعد از جراحی کوچک تر می شود و همین امر باعث می شود با حجم کمتر غذا حس سیری بیشتری داشته باشید. در منزل می توانید از مسکن های بدون نسخه یا تجویزی استفاده کنید. باید از اعمال فشار به زخم خودداری کنید و کارهای سنگین انجام ندهید. مطمئن شوید که فردی در منزل به انجام کارها کمک می کند. قبل از اینکه بخواهید به سراغ جراحی های کاهش وزن بروید تمرین ورزشی و تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی را مدنظر داشته باشید. اگر به کمک این تغییرات موفق به کاهش وزن خود نشدید به سراغ یک متخصص بروید و از او بخواهید مزایا و معایب هر کدام از جراحی های کاهش وزن همچون جراحی اسلیو معده و جراحی بای پس معده را برایتان شرح دهد.





:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: