قهوه سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند؟
نوشته شده توسط : sibesalamati

قهوه سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

 

ممکن است در مورد مزایای نوشیدن قهوه بحث های زیادی شنیده باشید. محققان بر روی این ماده و مزایای آن برای سلامتی انسان تحقیقات زیادی انجام داده اند. بحث های زیادی در مورد قهوه سبز نیز وجود دارد. برخی از افراد بر این باورند که قهوه سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند. قهوه سبز از دانه قهوه ای که تفت داده نشده است استخراج می گردد. دانه قهوه در برگیرنده ترکیباتی با نام chlorogenic acids است. برخی از افراد بر این باورند که این ترکیب خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و به کاهش وزن منجر شود. تفت دادن قهوه محتوای اسیدی آن را کاهش می دهد. به همین خاطر است که نوشیدن قهوه نمی تواند اثر یکسانی بر روی کاهش وزن داشته باشد.

خوب حالا سوال اینجاست که واقعا عصاره قهوه سبز می تواند به کاهش وزن منجر شود؟ مطالعات زیادی بر روی chlorogenic acids و اثر آن بر روی کاهش وزن انجام نشده است. یکی از مطالعات مروری نشان داده است قهوه سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند اما اثرات مستند آن بر روی کاهش وزن زیاد نیست. به همین خاطر شواهد کافی برای تایید این ادعا وجود ندارد.

 

مزایای دانه قهوه سبز برای سلامتی

این ماده سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است:

قهوه سبز سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است و می تواند اثر رادیکال های آزاد در بدن را کمتر کند و از سلامت کلی محافظت نماید. مطالعات مختلفی نشان می دهد قهوه سبز خام و فرآوری نشده می تواند خاصیت آنتی اکسیدانی قدرتمندی داشته باشد.

متابولیسم را افزایش می دهد:

اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد.

به سوزاندن چربی های اضافی کمک می کند:

قهوه سبز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است. به همین خاطر، مصرف آن می تواند سطح مواد مغذی در بدن را حفظ نماید.

اشتها را سرکوب می کند:

از گرسنگی بیش از حد رنج می برید، قهوه سبز می تواند در این شرایط بسیار موثر باشد. این ماده سرکوب کننده اشتهاست و می تواند هوس شما برای خوردن مواد غذایی را کنترل نماید.

به درمان دیابت کمک می کند:

این دانه های سبز می توانند دیابت نوع 2 را با موفقیت درمان نماید. عصاره آن می تواند سطح شکر را در جریان خون کاهش دهد.

سطح کلسترول بد را کاهش می دهد:

سطح کلسترول بدن با مصرف قهوه سبز کاهش پیدا می کند. کلسترول بد خون مقصر اصلی بسیاری از بیماری های قلبی عروقی است.

اثر رادیکال های آزاد را کاهش می دهد:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز می تواند اثر رادیکال های ازاد در بدن را 10 برابر کاهش دهد. برخی از عوامل آنتی اکسیدانی موجود در آن می تواند به بهبود و جوانی پوست کمک کند.

سیستم ایمنی را بهبود می بخشد:

قهوه سبز سرشار از مواد مغذی است و می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد. به خاطر وجود آنتی اکسیدان های مختلف در آن، استفاده از قهوه سبز می تواند هر نوع سم را از بین حذف کند و مانع از اسیب برخی از عناصر شود.

بروز نشانه های پیری را کندتر می کند:

قهوه سبز دارای مواد مختلفی همچون گاما آمینوبوتیریک اسید، تئوفیلین و اپی‌گالوکتشین گالات است که می تواند به زیبایی پوست و معکوس شدن فرایند پیری کمک کند.

به مرطوب شدن پوست کمک می کند:

قهوه سبز علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد سرشار از اسیدهای چرب است و می تواند پوست را تغذیه و مرطوب سازد.

موادی که به مو آسیب می زند را از بین می برد:

محتوای آنتی اکسیدانی قهوه سبز برای موهای شما نیز مفید است. این ماده با هر چیزی که سمی باشد و به موهایتان آسیب وارد نماید مبارزه می کند و می تواند موهای زیبا و سالمی را به شما هدیه کند.

با طاسی سر مبارزه می کند:

ریزش موی سر الگوی مردانه را می توان به کمک قهوه سبز درمان کرد. عصاره این ماده رشد و ضخامت موها را افزایش می دهد.

 

عوارض جانبی قهوه

عوارض جانبی قهوه سبز

عوارض جانبی قهوه سبز همانند قهوه معمولی است. برخی از این عوارض جانبی عبارتند از :

– درد شکم

افزایش ضربان قلب

– ادرار مکرر

– مشکل در خوابیدن

– بی قراری

– اضطراب

از آنجایی که قهوه سبز در میان افراد محبوب شده است محققان توصیه می کنند مکمل های تهیه شده از این ماده با احتیاط مصرف شود. باید به محصولاتی که ادعا می کنند بدون تغییر عادت های شما قادرند وزنتان را کاهش دهند شک کنید. همانند هر مکمل دیگری، مکمل های تهیه شده از قهوه سبز نیز به عنوان یک راه حل طبیعی برای کاهش وزن به فروش می رسند. واژه طبیعی در صنعت تولید مکمل بسیار رایج است اما این موضوع الزاما به معنی امن بودن محصول تولید شده نیست. واقعیت این است که هیچ تعریف قانونی از واژه طبیعی وجود ندارد. بیشتر گیاهانی که در طبیعت رشد می کنند می توانند باعث مرگ انسان ها شوند و به همین خاطر مکمل های طبیعی نیز ممکن است مواد تشکیل دهنده مضری داشته باشند. اگر می خواهید از قهوه سبز برای کاهش وزن خود استفاده کنید، از یک پزشک متخصص کمک بگیرید. اگر با شرایط مختلفی همچون فشار خون بالا یا دیابت دست و پنجه نرم می کنید قبل از مصرف چنین موادی با پزشک مشورت نمایید.

اگر به دنبال کاهش وزن خود هستید باید بدانید که کاهش وزن طولانی مدت نیازمند تغییر در سبک زندگی و پایبند بودن به آن است. استفاده از قهوه سبز ممکن است مفید باشد اما بیشتر محققان بر این باورند که هیچ جایگزینی برای رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی وجود ندارد.





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: