درمان های خانگی برای اختلال دوقطبی
نوشته شده توسط : sibesalamati

درمان های خانگی برای اختلال دوقطبی

 

اختلال دو قطبی اغلب به سادگی تشخیص داده نمی شود زیرا نشانه های مشخص یا روشی به کمک آن بتوان گفت فرد مبتلا به چنین شرایطی شده است وجود ندارد. این اختلال با تغییر خلق و خوی احساسی شدید مشخص می شود. فرد ممکن است بسیار خوشحال یا بسیار ناراحت باشد. مردان و زنان به طور یکسان با چنین شرایطی دست و پنجه نرم می کنند. محرک های چنین شرایطی می تواند استرس، افسردگی، ژنتیک یا حتی شوک ناگهانی باشد. با اینکه درمان اختلال دو قطبی در منزل بسیار دشوار است اما برخی از درمان های خانگی زیر می تواند به تسکین نشانه ها کمک کند.

 

درمان های خانگی برای اختلال دوقطبی

آشپزخانه شما منبع عالی برای درمان این اختلال است. از درمان های خانگی زیر برای چنین شرایطی استفاده کنید.

روغن ماهی:

روغن ماهی در رژیم غذایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا3 است و می تواند ماده مغذی مهمی برای مقابله و درمان نشانه های اختلال دوقطبی باشد. اسید چرب امگا3 به عملکرد بهتر مغز کمک می کند و با افسردگی و مشکلات مرتبط با آن مبارزه می نماید. هر چقدر ماهی طبیعی تر باشد نتایج بهتری خواهد داشت.

می توانید از سالمون یا تن استفاده کنید. آن ها را بپزید یا به سالاد اضافه نمایید.

روغن دانه کتان:

استفاده از روغن دانه کتان به مبارزه با افسردگی کمک می کند و می توان آن را برای درمان افسردگی مرتبط با این شرایط نیز مورد استفاده قرار داد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد خوردن روغن تخم کتان با شکم خالی می تواند یک درمان خانگی عالی برای اختلال دوقطبی باشد.

ریشه سنبل الطیب:

این گیاه برای درمان شرایط مختلف پزشکی همچون میگرن و سرطان مورد استفاده قرار می گیرد. سنبل الطیب به طور گسترده ای به عنوان تحریک کننده خواب استفاده می شود و می تواند اختلال دوقطبی و برخی از انواع افسردگی را درمان نماید. این گیاه برای تحریک خوب بسیار قدرتمند است و می تواند بدون بروز عوارض جانبی اعصاب شما را آرام نماید. چند قطره از روغن ریشه سنبل الطیب را به یک ظرف چای خود اضافه کنید. چند برگ نعناع می تواند طعم تند این گیاه را خنثی کند.

پودر شیرین بیان:

پودر شیرین بیان را در کاسه آب بریزید و با شعله ملایم آن را بجوشانید. این گزینه برای درمان سوءهضم و اختلالات شکمی به کار می رود و می تواند برای درمان افرادی که از سندرم دوقطبی مزمن رنج می برند نیز مفید باشد. مصرف این گیاه می تواند به تولید هورمون های فعال و ضروری در مغز کمک کند و اثر آرام کنندگی بر روی سیستم عصبی دارد.

گل مار:

گل مار زمانی که به طور متعادل مصرف می شود می تواند نشانه های مختلف اختلال دوقطبی همچون بی قراری و اضطراب را کاهش دهد. این گیاه خاصیت ضد افسردگی و آرام کنندگی دارد و می تواند به افرادی که از این شرایط رنج می برند کمک کند. استفاده از این گیاه می تواند سایر نشانه های اختلال دوقطبی را هم بهبود ببخشد.

جینسینگ:

اغلب افرادی که از اختلال دوقطبی رنج می برند بدون هیچ دلیلی ناراحت و غمگین می شوند. این بیماری با بی حالی شدیدو نا امیدی نیز مرتبط است. جینسینگ می تواند به کاهش بی حالی، تنبلی و کمبود انرژی که به خاطر این بیماری رخ می دهد کمک نماید.

ژنکو:

ژنکو یک ماده طبیعی است که می تواند خلق و خوی افراد را بهبود ببخشد و عارضه جانبی زیادی نداشته باشد. شما می توانید ژنکو را برای بهبود خلق و خو و مبارزه با نا امیدی مصرف کنید یا به افرادی که از این اختلال رنج می برند توصیه نمایید.

رژیم غذایی متعادل:

اگر می خواهید سالم بمانید، رژیم غذایی سالمی داشته باشید. از مصرف شیرین کننده های مصنوعی بپرهیزید زیرا این مواد می توانند نوسانات خلق و خو را افزایش دهند. ببینید چه غذاهایی به عنوان تحریک کننده برای شما عمل می کند و آن ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. مهم تر از همه این است که خوب بخوابید، ورزش کنید و مطمئن شوید برنامه منظمی برای مشغله کاری خود دارید.

گل ساعتی:

مصرف این گیاه به تعادل انتقال دهنده های عصبی در مغز کمک می کند. این ماده خاصیت ارام بخشی دارد و می تواند هیجان زدگی و بی قراری ناشی از این اختلال را کاهش دهد. این دو گزینه جزو نشانه های رایج افرادی است که از چنین اختلالی رنج می برند. گل ساعتی می تواند برای افرادی که شکم حساسی دارند مضر باشد. به همین خاطر بعد از مصرف این گیاه باید آب زیادی بنوشید یا اینکه مصرف آن را در چنین شرایطی کنار بگذارید.

یادداشت موارد روزانه:

برای درمان اختلال دوقطبی باید شرایط خودتان را بررسی کنید، حساسیت به مواد غذایی را شناسایی نمایید، سموم را از بدن حذف کنید و هورمون ها را با تغییر در رژیم غذایی تان کنترل نمایید.
یادداشت این موارد به مبارزه با دوره های این بیماری کمک می کند.

 

نتیجه گیری

با اینکه درمان های خانگی بالا می تواند به درمان برخی از نشانه های اختلال دوقطبی کمک کند اما افرادی که در اطراف این بیماران هستند باید صبور باشند و بدانند واکنش های آن ها خارج از کنترلشان رخ می دهد. داشتن یک سیستم حمایتی قوی می تواند برای درمان و ریکاوی سریع تر بسیار مهم باشد. سعی کنید از توصیه های پزشک برای بهبود برخی از نشانه های اختلال دوقطبی کمک بگیرید. پزشکان متخصص قادرند این نشانه ها را بررسی و کنترل کنند.





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: