تمام خواص شیر نارگیل
نوشته شده توسط : sibesalamati

تمام خواص شیر نارگیل

 

نارگیل به خاطر طعم خوب و مزایای زیادی که برای سلامتی انسان دارد شناخته شده است. شیر نارگیل یکی از محصولات جانبی تهیه شده از نارگیل است که یکی از مواد غذایی سالم محسوب می شود . این ماده مزایای زیادی برای بدن دارد و می تواند به سلامت قلب، بهبود سیستم گوارش و تقویت سیستم ایمنی و اعصاب کمک کند.

 

به سلامت قلب کمک می کند:

تا به حال به این فکر کرده اید که مصرف یک ماده پرچرب بتواند برای سلامت قلب شما مفید باشد؟ شیر نارگیل یکی از این موارد است. این ماده سرشار از lauric acid است که می تواند تاثیر مثبتی بر روی لیپید سرم و سطح کلسترول خون در مردان و زنان داشته باشد. مطالعه انجام شده نشان می دهد آن هایی که از شیر نارگیل استفاده می کنند سطح کلسترول بدشان کاهش پیدا می کند.

 

به کاهش وزن کمک می کند:

نارگیل سرشار از تری گلیسیرید هایی با زنجیره متوسط است که می توانند چربی را بسوزانند و باعث تحریک سیری شوند. این موضوع به تدریج جلوی پر خوری را می گیرد. چنین کیفیتی می تواند به کاهش وزن منجر شود.

 

سیستم ایمنی را تقویت می کند:

شیر نارگیل در برگیرنده مقادیر فراوانی از ویتامین C است و می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. مصرف منظم این ماده به مبارزه با عفونت ها، سرماخوردگی و سرفه کمک خواهد کرد

 

سیستم گوارش را بهبود می بخشد و باعث تسکین یبوست می شود:

اگر در سیستم گوارش خود مشکل دارید شیر نارگیل به شما کمک می کند. این شیر حاوی طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی است و می تواند الکترولیت ها و چربی های خوب مورد نیاز بدن را فراهم آورد.

 

استخوان ها را تقویت می کند:

شیر نارگیل حاوی کلسیم و فسفر است و می تواند به تقویت استخوان ها کمک کند. این شیر می تواند خطر ابتلا به آرتروز، پوکی استخوان، التهاب مفاصل و شکستگی را کاهش دهد.

 

خواص شیر نارگیل

دیابت را کنترل می کند:

روغن نارگیل فوق بکر که از شیر نارگیل تهیه می شود بر روی سطح گلوکز خون تاثیر مثبتی دارد. این ماده سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی است و تولید انسولین را بهبود می بخشد.

 

از بروز بیماری آلزایمر پیشگیری می کند:

ما در حال حاضر می دانیم که شیر نارگیل در برگیرنده تری گلیسیرید هایی با زنجیره متوسط است. این مواد به راحتی توسط کبد جذب می شود و به کتون تبدیل می گردد. کتون به عنوان منبع جایگزین انرژی برای مغز شناخته شده است و می تواند برای افرادی که به آلزایمر مبتلا هستند بسیار مفید باشد.

 

از کم خونی پیشگیری می کند:

کم خونی یکی از رایج ترین بیماری هایی است که به خاطر کمبود آهن در بدن رخ می دهد. با نوشیدن شیر نارگیل می توان از بروز چنین شرایطی پیشگیری کرد.

 

دارای خاصیت آنتی باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی است:

مطالعات مختلف نشان می دهد نارگیل و اشکال مختلف آن خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد. روغن نارگیل فوق بکر سرشار از تری گلیسیریدهایی با زنجیره متوسط و lauric acid است. به همین خاطر این روغن خاصیت ضد التهابی، آنتی باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی خوبی دارد.

 

جریان خون مناسبی را در بدن ایجاد می کند:

شیر نارگیل می تواند الاستیسیته و انعطاف پذیری پوست و رگ های خونی را بهبود ببخشد. این ماده سرشار از مس و ویتامین C است.

 

سلول های عصبی را آرام می کند:

آرام باشید و شیر نارگیل بخورید. شیر نارگیل در برگیرنده 89 میلی گرم منیزیم است که می تواند اعصاب را ارام کند و تنش ها و گرفتگی های عضلانی را بهبود ببخشد.

 

خواص شیر نارگیل برای مو

از زخم معده پیشگیری می کند:

اگر از زخم معده رنج می برید نوشیدن شیر نارگیل می تواند به کاهش و پیشگیری از زخم های بعدی کمک کند. این شیر خاصیت ضد زخم دارد و با باکتری های ایجادکننده زخم معده مبارزه می کند.

 

سلامت غده پروستات را بیشتر می کند:

شیر نارگیل منبع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. در این میان، ماده معدنی روی می تواند به حفظ سلامت غده پروستات و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات بسیار مفید باشد.

 

پوست را مرطوب می سازد:

افراد قرن هاست که از حمام شیر نارگیل بهره می برند. این شیر می تواند پوست را نرم و مرطوب سازد. اعمال شیر نارگیل بر روی پوست باعث بهبود بافت آن می شود. شیر نارگیل با خشکی،خارش، تورم و قرمزی پوست مبارزه می کند.

 

آفتاب سوختگی را درمان می کند:

اعمال شیر نارگیل بر روی نقاطی که دچار آفتاب سوختگی شده است می تواند پوست را درمان کند زیرا خاصیت ضد التهابی دارد. چربی های موجود در این شیر درد، قرمزی و تورم روی پوست را کاهش می دهد.

 

از پیری زودرس جلوگیری می کند:

شیر نارگیل سرشار از مس و ویتامین C است و می تواند به انعطاف پذیری پوست کمک کند. شیر نارگیل را با کمی بادام پوست کنده ترکیب کنید و به عنوان ماست روی صورت خود بمالید. اجازه دهید 15 دقیقه بماند . سپس با آب سرد بشویید.

 

پاک کننده آرایش است:

چرا از پاک کننده های شیمیایی روی پوست استفاده می کنید؟ دو بخش از روغن زیتون را با یک بخش از شیر نارگیل ترکیب کنید و با پنبه روی صورت بمالید.

 

باعث لایه برداری از پوست می شود:

شیر نارگیل یکی از بهترین و طبیعی ترین روش ها برای لایه برداری پوست است. می توانید جوی دوسر را با شیر نارگیل ترکیب کنید و روی صورت خود بمالید.





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: