10 خاصیت روغن آرگان
نوشته شده توسط : sibesalamati

10 خاصیت روغن آرگان

 

روغن آرگان که معمولا به عنوان طلای مایع نیز شناخته می شود یکی از محصولات طبیعی استخراج شده از هسته درخت ارگان است. این ماده سرشار از مواد مغذی مفید همچون اسیدهای چرب و ویتامین ای است. خواص آن باعث شده است برای پوست و مو یک ماده مفید باشد و افراد مشهور از آن برای مقاصد زیبایی استفاده کنند. این روغن نه تنها برای افراد مشهور و ثروتمند است بلکه هر فردی می تواند از مزایای آن برای بدن استفاده کند. در این مقاله قصد داریم چند مورد از کاربردهای رایج آن را با هم مرور کنیم.

 

مرطوب کننده پوست

روغن آرگان یکی از مرطوب کننده های عالی برای پوست است و می تواند آن را نرم سازد. با وجود ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در آن می تواند محصول عالی برای افزایش طبیعی سلامت پوست باشد. این روغن به آسانی جذب می شود و تحریک کننده نیست. همین امر موجب می شود یک مرطوب کننده طبیعی محسوب گردد. استفاده از روغن ارگان در کل بدن همچون صورت و گردن بسیار اسان است. شما می توانید چند قطره از آن را با حرکات دایره ای روی پوست بمالید.

 

نرم کننده مو

تحقیقات نشان می دهد روغن آرگان می تواند مور را نرم تر و درخشان تر سازد. این ماده یک نرم کننده ایده آل است و حتی می تواند به موخوره نیز کمک کند. استفاده از روغن ارگان برای نرم کردن موبسیار اسان است. این گزینه کاربردهای بسیار زیادی دارد.

 

استایل بخشی به مو

به خاطر توانایی روغن ارگان برای بهبود شرایط مو، به عنوان یک ماده استایل بخش به کار می رود. این روغن برای مدیریت موها و سلامتی آن بسیار مفید است و می تواند بک ماده ایده ال برای کاربرد روزانه باشد. چند قطره روغن آرگان را بر روی کف دست و سپس شانه بمالید و با آن موها را شانه کنید.

 

روغن آرگان

ضد پیری

روغن ارگان نه تنها به عنوان مرطوب کننده عمل می کند بلکه می تواند زیبایی خاصی به پوست ببخشد و ظاهر چین و چروک ها را از بین ببرد. خاصیت آنتی اکسیدانی آن باعث می شود یک محصول عالی برای پیشگیری از پیری باشد. این روغن می تواند الاستیسیته پوست را حفظ کند. بهترین روش برای اعمال این روغن، ماساژ دادن چند قطره آن بر روی پوست و صورت قبل از خواب است

 

نرم کننده پوست خشک

افرادی که از خشکی و شرایطی همچون اگزما رنج می برند می توانند از روغن آرگان به نفع خود استفاده کنند. ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در این روغن برای ترمیم پوست آسیب دیده و پیشگیری از خشکی و تحریک پوست بسیار ایده آل است. این روغن در برگیرنده موادی است که پوست را تسکین می بخشد. اعمال مقادیر اندکی از روغن بر روی پوست و ماساژ دادن آن می تواند باعث تسکین این شرایط شود و درمان را تسریع نماید.

 

پیشگیری و درمان آکنه

با اینکه چربی اضافی می تواند شرایط پوستی همچون آکنه را بدتر نماید، روغن ارگان قادر است پوست اسیب دیده را تسکین ببخشد و باعث درمان آن شود. آکنه معمولا نتیجه پوست چرب است. از آنجایی که روغن ارگان غیر چرب است می تواند با فراهم آوردن رطوبت طبیعی سلامت پوست را بهبود ببخشد. این روغن در برگیرنده آنتی اکسیدان هایی است که به درمان سلول های پوستی اسیب دیده کمک می کند و می تواند التهاب را کاهش دهد. اعمال چند قطره روغن ارگان بر روی پوست بعد از تمیز کردن و خشک نمودن آن می تواند رطوبت مورد نیاز و مواد مغذی را فراهم آورد.

 

خواص روغن آرگان

پیشگیری و درمان

آنتی اکسیدان های موجود در روغن آرگان برای درمان پوستی که تحریک شده، اسیب دیده یا مشکلی دارد بسیار مفید است. این روغن برای پیشگیری از زخمی شدن پوست خشک به کار می رود اما می تواند روند درمان را نیز تسریع نماید. خواص آن می تواند باعث کاهش التهاب، تسکین درد و افزایش سرعت درمان شود. اعمال چند قطره روغن ارگان بر روی پوست می تواند فرآیند درمانی را بهبود ببخشد.

 

بارداری

ترک خوردگی پوست در دوران بارداری می تواند ازاردهنده باشد اما روغن آرگان یک ماده ایده آل برای پیشگیری از بروز چنین مواردی است. روغن آرگان الاستیسیته پوست را افزایش می دهد چون حاوی ویتامین ای است. استفاده از چند قطره روغن ارگان بر روی سینه، شکم و بخش های انتهایی بدن در بارداری می تواند جلوی بروز چنین موارد را بگیرد. این روغن برای محافظت از پوست و مو نیز عالی است.

 

درمان دست، پا و ناخن

خاصیت نرم کنندگی روغن آرگان برای ناخن های شکننده، دست خشک و پوست ترک خورده پا بسیار عالی است. این ماده پوست را نرم و مرطوب می سازد و باعث محافظت از پا و دست می شود. چند قطره روغن ارگان را بر روی دست و پای خود بمالید.

 

مرطوب کننده لب

در آب و هوای خشک و سرد لب ممکن است رطوبت خود را از دست بدهد و دچار خشکی شود. در این شرایط روغن ارگان می تواند یک محصول ایده آل برای نرم کردن لب ها باشد. چند قطره از روغن ارگان را روی لب بمالید اما مطمئن شوید روغن اضافی را می گیرید و نمی بلعید.

 

نتیجه گیری

مهم ترین نکته ای که در مورد روغن آرگان وجود دارد این است که می توان آن را به شکل طبیعی به طور امن مورد استفاده قرار داد و نیازی به خرید لوسیون یا نرم کننده در کنار آن نیست. یک بطری روغن ارگان می تواند کارهای زیادی برای شما انجام دهد و مزایای زیادی دارد.





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: