14 درمان خانگی برای سردرد که می تواند آن را سریعا بهبود ببخشد
نوشته شده توسط : sibesalamati

14 درمان خانگی برای سردرد که می تواند آن را سریعا بهبود ببخشد

 

زندگی هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. در این میان افرادی هستند که زندگی پرمشغله ای دارند و سردرد می تواند برایشان آزاردهنده باشد. در این شرایط به احتمال زیاد مصرف مسکن کمکی به بهبود شرایط نخواهد کرد . سردرد نشانه خوبی است که بدن چیزی را از دست داده است. ممکن است فرد به تغییر در رژیم غذایی نیاز داشته باشد یا اینکه کمبود مواد مغذی یا ویتامین ها را تجربه نماید. برخی از افراد به خاطر حساسیت به مواد غذایی دچار سردرد می شوند.

 

علل سردرد و فاکتورهای خطر

به طور کلی سردرد به خاطر ترکیب سیگنال های عصبی ارسال شده از رگ های خونی و عضلات در سر رخ می دهد. چیزی که باعث می شود این سیگنال ها به سردرد تبدیل شوند معلوم نیست. محرک های سردرد در برگیرنده موارد زیر است:

– بیماری هایی همچون عفونت، سرماخوردگی یا تب

– استرس

– علل محیطی همچون دود سیگار یا تنباکو، بوهای حاصل از مواد شیمیایی

– حساسیت به مواد غذایی

– عدم تعادل هورمونی

– کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

 

درمان خانگی برای سردرد

درمان های خانگی برای تسکین سریع سردرد

منیزیم:

منیزیم یکی از مهم ترین درمان های خانگی برای سردرد است. این موضوع بدین خاطر است که منیزیم امن تر از مصرف مسکن هاست. افرادی که از سردردهای شدید همچون میگرن رنج می برند اغلب سطح منیزیم پایینی دارند و این موضوع می تواند به حملات میگرن منجر شود. مصرف 200 الی 600 میلی گرم منیزیم در روز می تواند تکرار سردردها را کاهش دهد. این موضوع برای زنان باردار نیز امن است. شاید بتوان گفت اصلی ترین عارضه جانبی منیزیم اسهال است اما کاهش دوز می تواند این مشکل را هم کمتر کند.

رژیم غذایی عاری از گلوتن:

زمانی که افراد مبتلا به حساسیت به گلوتن غذاهای حاوی این ماده را مصرف می کنند ممکن است دچار سردرد شوند. برای سه هفته مواد غذایی حاوی گلوتن را حذف کنید و سپس مواد غذایی حاوی گلوتن را به آرامی به رژیم غذایی بیفزایید. حالا باید به سردرد و سایر نشانه ها توجه کنید. اگر اضافه کردن این مواد باعث ایجاد سردرد شد بهتر است آن ها را حذف کنید.

روغن ضروری نعناع و اسطوخودوس:

خاصیت آرام کنندگی و بی حس کنندگی این دو ماده می تواند یک ابزار عالی برای تسکین سردرد باشد. روغن نعناع خاصیت خنک کنندگی طولانی مدت بر روی پوست ایجاد می کند. روغن اسطوخودوس نیز می تواند به عنوان آرام بخش و بهبودبخش خلق و خو مورد استفاده قرار گیرد.

ویتامین ب کمپلکس:

بیشتر ویتامین های ب در تشکیل انتقال دهنده های عصبی همچون سروتونین دخیل هستند. به همین خاطر افرادی که از سردرد و میگرن رنج می برند ممکن است ویتامین ب کافی در بدن نداشته باشند. متاسفانه بیشتر افراد از کمبود ویتامین B رنج می برند و همین امر نشانه های متعددی را در آن ها ایجاد می کند. ویتامین ب کمپلکس در برگیرنده هشت گروه بزرگ از ویتامین های محلول در آب است. این ویتامین ها به همراه هم می توانند عملکرد سلول های مغزی، جریان خون، عملکرد سیستم ایمنی و سلامت قلبی عروقی را بهبود ببخشند. سعی کنید زیر نظر پزشک روزانه یک عدد ویتامین ب کمپلکس مصرف کنید تا از شر سردردها راحت شوید.

نوشیدن آب کافی:

نوشیدنی های انرژی زا، الکل و قهوه می توانند آب موجود در بدن را از بین ببرند و در برخی از افراد سردردهای وحشتناکی را ایجاد نمایند. بیشتر افراد در رژیم غذایی خود آب کافی نمی نوشند و همین امر باعث بروز سردرد می شود.

به سادگی می توانید از آب استفاده کنید. اگر تشنه بودید و دوست نداشتید آب زیادی میل نمایید از میوه ها و سبزیجاتی که محتوای آب خوبی دارند استفاده نمایید.

خیار
کرفس
تربچه
فلفل سبز
کلم
کدو
گل کلم
بادمجان
اسفناج
هندوانه
گریپ فروت
توت فرنگی
پرتغال

استفاده از حمام سم زدا برای کاهش تنش:

سم زدایی یکی از روش های پاکسازی در بدن است و به بدن کمک می کند از شر سمومی که باعث ایجاد بیماری می شود خلاص گردد. این گزینه می تواند درمان خانگی خوبی برای سردرد باشد. برای آوردن سموم به سطح پوست آب را تا جایی که می توانید تحمل کنید داغ نمایید. سپس در آب خنک قرار بگیرید تا بدن سموم را به سطح پوست بیاورد. برای افزایش این توانایی از موارد زیر استفاده کنید:

– یک پیمانه جوش شیرین به حمام داغ خود اضافه کنید. جوش شیرین می تواند باکتری ها را نابود سازد و پوست شما را تمیز و نرم نماید

– روغن های ضروری را به آب حمام خود اضافه نمایید

– دو پیمانه سرکه سیب به حمام خود اضافه نمایید. سرکه سیب اسید اوریک اضافی را از بدن خارج می کند و می تواند تسکین بخش سردرد، نقرس، آرتریت و درد مفاصل باشد.

طب سوزنی:

طب سوزنی ریشه در طب چینی دارد و بیش از 2500 سال است که برای طیف وسیعی از بیماری ها همچون سردرد و میگرن مورد استفاده قرار می گیرد.

استراحت:

اگر با میگرن دست و پنجه نرم می کنید استراحت کردن یا نشستن در اتاق تاریک می تواند سردرد شما را بهبود ببخشد.چشم خود را ببندید و بر روی مواردی که دوست دارید تمرکز نمایید.

اگر با درمان های خانگی بالا سردردتان بهبود پیدا نکرد می توانید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا بتوانید از درمان هایی که او تجویز می کند بهره مند شوید.





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: